środa, 14 kwietnia 2010

JDK 7 - nowości podsumowanie

Po ponad dwóch tygodniach i 4 postach zapoznawania się z JDK 7, mogę się wreszcie pokusić o podsumowanie. Nowe JDK nie wprowadza rewolucji, nie wrzuca dużo nowości, jednak będzie miało wiele fajnych cech które naprawdę się przydadzą. Pisząc ostatnio trochę kodu łapałem się na tym, że w danym momencie przydałaby się mi jedna czy druga funkcjonalność z JDK7. Warto chyba było się z tym zapoznać i warto czekać i śledzić rozwój JDK7. Kilka najważniejszych według mnie zmian:

  • Wygląda, że duży nacisk położono na systemy wielowątkowe
  • zarówno nowy garbage collector (G1), jak i kompresja 64bitowych wskaźników powinny przyśpieszyć wykonywanie programów w środowiskach 64bitowych i wielowątkowych.
  • Obiecująco wygląda obietnica wprowadzenia takich zmian do VM aby przyśpieszyć wykonywanie języków dynamicznych i skryptowych.
  • Modułowość
  • czyli superpackage, bardzo przydatna funkcja zwłaszcza z wykorzystaniem Project Jigsaw - dodaje sporo możliwości dla pisania bibliotek.
  • Małe zmiany w języku Java
  • - zwłaszcza uproszczona notacja dla kolekcji, oraz "automatyczne" zamykanie przez ASR - to są rzeczy które dla mnie bardzo uproszczą pisanie i "oczyszczą" kod.
  • Annotacje dla typów
  • - bardzo duże możliwości wykorzystania zwłaszcza przy sprawdzaniu jakiś warunków (validacji).
  • Domknięcia
  • - niesamowita możliwość i dobrze aby była w Javie, jednak nie wiadomo jeszcze czy wejdzie do JDK7.
  • Sporo poprawek dla rzeczy wprowadzonych na szybko dla JDK6u10
  • - dzięki temu dowiedziałem się, że JDK6u10 wprowadził sporo nowości które już teraz możemy używać.

I tyle na krótko. Po szczegóły odsyłam do poprzednich moich postów gdzie starałem się opisać szczegółowiej zmiany:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz